menu-education

Συνταγές Υγείας

0008360487w-1024x1280

Facebook

Μεσογειακή Διατροφή
Η σημασία της καλής διατροφής στην υγεία είναι πλέον αποδεδειγμένηκαι κατά καιρούς σειρά επιστημονικών ερευνών έχει ασχοληθεί με τη μελέτη των διατροφικών συνηθειών του πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε και στις αρχές του 1950 μια μεγάλη έρευνα, η οποία διήρκησε περίπου 30 έτη και ως στόχο είχε τη μελέτη των διατροφικών συνηθειών ανθρώπων οι οποίοι διέμεναν σε διάφορες χώρες όπως η Γιουγκοσλαβία, η Ελλάδα, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Φινλανδία.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, ανέδειξαν τους κατοίκους της Κρήτης ως τους μακροβιότερους, με το ποσοστό θνησιμότητας τους από καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκίνο να είναι συγκριτικά μικρότερο από τους ανθρώπους των υπολοίπων χωρών.

Μυστικό «μακροζωίας» των Κρητικών αλλά και των υπόλοιπων μεσογειακών λαών υπήρξε η απλή και λιτή διατροφή τους, σε συνδυασμό με το φυσικό τρόπο ζωής τους (εργασία στην ύπαιθρο).

Tα συμπεράσματα αυτής της μελέτης χρησιμοποιήθηκαν από επιστήμονες του πανεπιστήμιου του HARVARD ώστε να διαμορφωθούν διατροφικές οδηγίες με βάση τις αρχές της παραδοσιακής Μεσογειακής Διατροφής, με τη μορφή μιας πυραμίδας, την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής.

 

Τρόφιμα που περιέχονται στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής

  • Η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής διακρίνεται σε τρία επίπεδα με κριτήριο τη συχνότητα κατανάλωσης των τροφίμων που απεικονίζει (μηνιαία, εβδομαδιαία και καθημερινή βάση).
  • Η συγκεκριμένη πυραμίδα στη βάση της έχει τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και σε σημαντικές ποσότητες, ενώ αντίθετα στην κορυφή της βρίσκονται οι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται αραιά και σε μικρότερες ποσότητες.

pyramid_med

 

Περισσότερες πληροφορίες για τη Mεσογειακή Διατροφή στο τεύχος Ιανουαρίου 2012 του e magazine Healthykids News